Norrland

2009-10-02 @ 03:44:15
Norrland är ett begrepp som sörlänningar har uppfunnit, det är så spännande att komma hit för det har är alltid en liten förändring, det är alltid något ställe som har bytt ägare för att det inte går runt eller en liten firma som gått i KK och kanske en lite butik som har plockat ner skylten för gott.
"att träffa nya menniskor" tolkas anorlund här med, jag träffar ofta nya menniskor i sollefteå, i 99% av fallen är dom nyfödda, därav begreppet "nya".

Som ni kanske förstår så är jag i solle, väldigt tillfälligt för att hämta min hund. Jag trivs inte här längre, jag älskar att ha grannar och mucka gräl med grannkärringarna, jag älskar dygnetruntöppet på OK och att springa till tunnelbanan fast det kommer en ny om 4 min. Jag älskar att kunna säga "kom och möt mig så jag inte blir våldtagen" och "ska vi splitta en bulle". Framför allt så ÄÄÄÄÄÄLSKAR jag att kunna utbrista: NEJ det är rusningstrafik och inte vara ironisk!  

Jag blir tokig av tristessen här och längtar hem till den lilla delade lägenheten på bottenplan med noll soltimmar, flugor i köket och våra små fix och trix för att saker ska funka, jag måste bara komma på ett sätt att fixa pengar till hyran så jag inte bli utslängd men det brukar ordna sig även om jag inte går i från förhandling med hedern i behåll. 



Kommentarer
Postat av: Johan Trogen läsare

Hur länge kommer du behaga stanna där :D?

2009-10-05 @ 18:33:56
Postat av: Lisa

åh! va kul att ha en trogen läsare! tyvärr var det bara en kort visit i solle, är redan hemma i solna där jag hör hemma=)

2009-10-06 @ 13:10:28
URL: http://mammaslillabotoxhjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0