En potatisgris!!!

2012-04-04 @ 16:23:45

Igår när jag var på väg från Sundsvall hände något som kan få en att skita knäck i spiraler!

Jag åkte på flovägen ( en liten väg med många potthål) som vanligt så körde jag kanske lite för fort eftersom min lilla bil går som en oljad blixt!
Plötsligt så lägger sig en bil bakom och tanken slår mig att det kanske är en polisbil men när han har legat där och puttrat bakom mig en lång stund så blir högerfoten tung och jag tänker att han kanske vill tävla.
Jag gasar på lite till men vägen va lite hal så jag jag drar ner till den behagliga hastigheten 120 kilometer i timmen. Och plötsligt så ser jag blåjlus i backspelgeln, jag vrålar:
- Helvete också!!
Men beslutar mig för att lugnt och stillsamt ta emot mina böter och be till Herren Gud att jag får behålla mitt körkort.
När snuten kommer fram till bilen så frågar han var jag kommer ifrån och jag kommer ju från Sollefteå så då sa jag det, då frågat han om jag står skriven här och det gör jag ju inte så jag säger att jag står skriven i Solna eftersom jag bor där.
Han undrar vad jag gör i sollefteå och jag undrar när jag ska få mina böter,
När jag sagt att jag är här för att hälsa på mamma och pappa så ger den fan tillbaka körkortet och säger att jag ska åka vidare.
För en sekund tänkte jag fråga om jag inte körde för fort men sket i det och körde vidare.

Jag fattade ingenting men jag misstänker att dom trodde att någon hade snott en bil i Solna och brummade runt i Sollefteå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0