Idag (8mars) så önskar jag att jag va man!

2010-03-08 @ 11:23:41
idag är internationella kvinnodagen men när jag vaknade i morse med mensvärk och humörsvängningar så önskade jag att jag va man. Vad har kvinnor gjort för att förkäna den här förbannelsen att måsta föda barn?
Jämnställdhet skulle vara att forska fram ett sätt som gör att män också kan bli gravida!
kvinner borde ha högre lön bara för att vi måste så ut med den här skiten en gång i månaden!
Jag hatar att blöda som en gris och och böla när man ser en kattunge! jag hatar även att ha ont så man svimmar i hela kroppen och jag hatar att bära på två ömma c-kupor på bröstkorgen!!!
Allt det här ska man stå ut med för att man kanske ska föda barn!

Jag förstår att det kan va värt det om man lever för att skaffa familj och drömmer om att föda 19 barn men jag som inte enns vet om jag ska ha några, jag kanske ska plocka bort hela skiten, livmodern och äggstockar, kanske leva och vara glad hela månaden i stället, kanske slippa stoppa i mig starka piller, kräkas och ligga i sängen 5 dagar i sträck. 

Det är tabu att som kvinna överväga att inte skaffa några barn, jag jobbade med ett gäng kvinnor som bara slog ifrån sig det jag sa och inte alls ville veta av att det fanns någon som kanske inte ville ha några barn. Jag har sagt att om jag inte har barn när jag är 30 så får det vara, där har jag min gräns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0