julfirande nr 2

2010-12-19 @ 11:27:09
idag är det dax för det andra julfirandet för i år. Ett firane är redan avklarat med min familj och idag blir det Truckis farmor och pappa, det är kanske så det får bli när han har skilda föreldrar och inte jag.
hur som hälst så är julklappar inte inkluderat i något firande med hans familj! jag tycker det är piss tråkigt. Jag tycker det är mysigt att ge bort något som man har lagt ner lite tanke på, dessutom får man ju inte skicka julkort längre utan alla skickar sånna jävla irritreande jul-kedje-sms som inneholler änglar och om jag ite skickar dom cidare så kommer jag att dö. är det jul-mys? mordhot och avskalande av traditioner?  inget ska lukta jul eller smaka jul längre, allt ska inneholla nötter och bara för att traditionerna inte är nödvändiga så ska man sluta med dom.

Jul ska vara jobbigt och jävligt och det ska va dyrt och svårt bara för att man ska kunna sätta sig på självaste julafton och pusta ut och säga:
-gud va skönt! nu är det ett helt år kvar till nästa.

Jag sitter ju inte och genomlider kalle anka för 25 gången i rad för att jag tycker det är bra utan för att det är något man gör och då kan man fira hela att man slipper se skiten i ett helt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0