snyggingar på hjärnan

2010-04-16 @ 12:50:17
Jag har varit på en kort praktik på neuro-kirurgen på KS den här veckan och det har varit väldigt intressant att titta på hjärnor och microinstrument, men jag ska inte tråka ut folk med en massa fikonspråk om det utan jag går över till något annat.

Där sitter jag på en OP-sal och tittar på ett kranium som sågas upp och in kommer en manlig undersköterska (bara det är ju en sensation) med överarmar som jag vet inte vad! jag brukar inte gilla killar med muskler men det här va alldeles lagom, inte för mycket och inte för lite, eftersom det är vår så tittade jag ungefär lika mycket på han som på operationen.
När snyggingen tar av sig munskydd och sånt så visade det sig att han inte hade ett speciellt snyggt ansikte dessutom så skulle jag kunna sätta min högra skinka på att han är bög men jag säger som min mamma alltid sa när jag var liten: man kan alltid önska sig.

Det var inte det ända som fanns att titta på på neuro, en dag när jag satt i fikarummet så kom det in en lång, lite mullig kille som verkade så där gulligt osäker. Efter att ha tjyvlyssnat lite så visade det sig att han var 26 år gammal och bodde i en etta på söder, synd att man inte vågar trava fram och be om numret, en annan sak som var synd var att han va narkos-syrra och jag har fördommar mot dom. Dom slarvar med munskydd och tar inte på sig mössan ordentligt men där hade jag kunnat göra ett undantag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0