SEX

2009-10-21 @ 19:42:11

Nu är det så länge sedan jag skrev men jag ska kompletera mer extra mång inlägg nu i stället.

Här om dagen ringde jag till min mamma för att beklaga mig lite över mina P-piller som gör så att jag mår piss och min mamma tyckte på fullaste allvar att jag helt enkelt skulle ge fan i att ha sex, sedan ångrade hon sig och mumlade något om att som jag holler på så är det kanske bäst att jag äter P-piller ändå.
Min mamma är en sådan stöttande person!
Jag har aldrig kunnat prata med min mamma om varken sex eller mens men ibland glömmer jag det och inbillar mig att hon har insett att jag är vuxen men varenda gång blir jag besviken.
Min kära kusin sa en gång att vuxna måste sluta skuldbelägga sex och det var nog då jag insåg att det var ju det min mamma hade gjort hela mitt liv och hon fortsätter även när jag är vuxen!
När jag försöker be om råd i hela kön-sex och mens-frågan så blir hon besvärad och skäller på mig i stället och aldrig att hon skulle berätta hur hon hade det med mensvärk när hon va ung! det skulle inte enns ske under pistolhot.
Jag tycker att jag har fått en bra uppfostran men jag kan med säkerhet säga att jag kommer att försöka ha en mer öppen dialog om det den dagen jag får barn.


Kommentarer
Postat av: Marianne (Reines syrra)

Problemet kan väl i så fall bli att du pratar för mycket om det :-) Dina eventuella döttrar kommer att skämmas ihjäl och dina söners polare kommer att typ flytta hem till er.

Mamma har varit bra på sånt fast jag på nåt vis trodde att det skulle bli ålderskrock. Föräldrar vill liksom inte erkänna att barnen blir stora om de inte är som min mamma då, som knappt kunde bärga sig innan vi blev vuxna och hon kunde börja prata med oss som jämlikar mer än barn.



Man ska vara glad över att föräldrarna inte är värre i alla fall. Jag är tacksam för varenda dag jag får med mina för en vacker dag finns de inte kvar längre.

2009-11-15 @ 13:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0