Alla heter Glenn i Göteborg

2009-10-21 @ 20:05:12
Ok Nu är jag alltså i Göteborg för att Tenta av microbiologi och sitta och lyssna på genomgång om desinfektion.
Det är svårt och ångestfyllt precis som förra gången men klarade jag det då så klarar jag det nu, Tentan gjorde jag i måndags och klarade den! det var så skönt att slippa omtenta.
Mitt omdömme om den här staden där alla heter Glenn är hittils att alla talar svängit och tar en massa plats. Alla åker ett lustigt färdmedel som heter spårvagn som gnisslar, slammrar och och biljettsystemet är jättekrångligt men det är en ganska mysig stad och alla låter ganska glada fast dom heter Glenn.
I måndags kväll satt jag på spårvagnen när det klev på två pojkar som började härma mig och allt jag sa till Hanna-banan i telefonen, när det började bli irriterande så började jag prata med Hanna-banan om irriterande Göteborgare som luktade fisk och att man fåt bjuda på sig själv när det gäller småpojkar som inte har fått hår på pungen och dom hängde fortfarande på.
När det hela börjde bli extra jobbigt så tittade jag på dom och frågade om jag skulle hälsa, och en av dom sa sitt namn och ville att jag skulle hälsa, jag förmedlade budskapet till Hanna-banan i telefonen:
-Glenn hälsar!
Då kunnde den ena inte hålla sig längre utan började asgarva.

När jag klev av så pinnade jag på lite extra, inte för att dom var jobbiga utan för att jag helt enkelt ville tala ostört men dom skulle av vad samma hållplats och dom skulle dessutom till samma byggnad.
När jag kom fran till min dörr så frågade den ena om det var där jag bodde och sedan gick han vidare men när jag gick in så ropade han att han bodde bara här i port 11 och att jag var välkommen att hälsa på.

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0