Greker.

2009-11-19 @ 21:02:41
dom senaste dagarna har jag av någon konstig anledning hela tiden återkommit till ämnet greker.
På bussen tisdags satt en liten kille och påstod att alla greker var håriga och tjejen som var med honom sa att hon minsann va grek och hon kände bara normalhåriga greker i solna och att hon nog kännde alla greker i hela solna, och hon har nog rätt. Jag träffade även grannen mittemot som är en stor mysig grek, han skojade och log och såg bara ut som en mysig grek.
Jag har en stark uppfattning (bekräfta eller dementera) av att greker är sjukt familjära och nästan alltid rör sig i "flock", deras högtider är nästan uteslutande stora familjefester och matorgier med mycket ostar, ozo och kött och det ropas opa till höger och vänster.
jag har även inbillat mig att greker ofta avrundar sina singelliv tillsamans med en annan grek, inte för att dom måste, som i många andra kulturer, utan för att dom vill vara med en annan grek.
Jag skulle tycka det var både mysigt och jobbigt med en sådan stor familj men kanske mest mysigt, jag skulle gilla att stå mina kusiner närmare och kanske träffa mina fastrar och morbröder oftare men kanske är grekiska familjer lite väl eldiga eftersom det är sådan stor skillnad mot min familj. 

Dagens upptumme till Grekerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0