Tatueringarna

2009-07-29 @ 21:08:43
Nu kommer ett inlägg helt tillägnat min kroppskonst.
Den första tatueringen gjorde en skumm kille i umeå när jag var 16 år och det började som ett litet L på armen, tatueringen kostade 100 kronor och nålarna blev kokade i en kastrull brevid wokpannan på spisen. Jag klarade mig från alla sorters hepatit och hiv men det var nog bara ren tur. När jag fyllde 18 byggde jag ut den på taurus tatoo i sundsvall och den blev större men om det blev snyggare kan man ju diskutera.





Den andra tatueringen blev den som jag är mäst stolt över. Jag åkte till Left hand tatoo i piteå och Fredde förevigade min pappas ansikte på mitt lår. Den tatueringen har vunnit tredjepris i Falun och fjärdepris på sthlm Inkbash, den har även varit med i Nordic tatoo mag och scandinavian tatoo mag.



Foto: Kent Renåker





Den tredje och fjärde blev tillägnade min mamma. Först gjorde jag ett rött hjärta på handleden som jag fick av min mamma när jag var liten. Några månader senare följde jag upp med en påfågel. Påfåglar har ögon på fjädrarna som symboliserar ett ständigt vakande öga och ett evigt beskydd.








Sen var det dags för ett nytt stort projekt. För att fira att jag och Ica varit vänner i 20 år påbörjade jag en Elvis-mick med rosa vingar och en baner där det ska stå Im Wild, Ica frågar alltid om jag är vild när vi träffas så jag ville att hon skulle veta att hon och jag alltid är vilda. den första september blir mästerverket klart.


Sist och minst. Impulstatueringen på pekfigret som gjordes i måndags bara för att jag ska kunna göra så här:






 

Kommentarer
Postat av: Marlon G

Wooh snygga tatueringar! :) /Marlon & Flanders från parken haha

2009-08-04 @ 00:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0