Snart Åselemarknad

2009-07-14 @ 12:35:09

På Onsdag bär det av till Lappland och den årliga Åselemarknaden. Åselemarknaden är en tillställning som kan vara svår att förstå sig på för sörlänningar (människor bosatta söder om gävle) så därför ska jag göra mitt yttersta för att förklara varför jag och min kompis Hanna-banan blir som barn på julafton när tredje helgen i juli närmar sig.
Åselemarknaden började som en same-marknad men har genom åren artat sig till en folk-och-sprit-fest.
Det hela går alltså ut på att, på dagtid, gå på marknad och handla onödigt skit och, på kvälls/nattetid, bli extremt alkoholpåverkad.
Eftersom det är ljust hela natten så infinner sig inte tröttheten så festa hela natten blir ingen utmaning.
På Åsele händer allt och det som händer på Åsele stannar med största säkerhet INTE där.
Genom åren har jag och mina vänner varit med om bland annat omkullvälta husvagnar, pårökta norge-piger, fyllekörning, slagsmål och sisst men inte minst: Roffes faceplants (flertal) rakt ned i gräsmattan när han hade blivit för full för att ligga med mig som va den ursprungliga planen, i allafall enligt mig.

Ett blogg inlägg om Åsele skulle inte vara ett värdigt inlägg om vi inte tog med det tyska inbördeskriget.
Det tyska inbördeskriget är ett internt skämt som har har tagits till sin spets, dom som står ansvariga för påhittet är Roffe och en kille som vi alltid har kallat för Tysken (eftersom vi bara träffar dom en gång om året så vet vi inte vad han heter på riktigt) och det går till så här:
När man stöter på varandra ska man säg dessa repliker i följd, det kan vara olika personer men dom måste vara i följ:
- det här påminner mig om något?
-du menar det tyska inbördeskriget?
-det så kallade vrålkriget?
- VRÅL WAR ONE!

Som alla internskämt så är det bara roligt om man är där men du kan tänka dig att skämtet är seglivat när det har överlevt i ca 5 år.


Kommentarer
Postat av: Markus

Härlig blogg!! Ser framemot att läsa vad som hände på Åsele marknad :-)

/Kamera killen

2009-07-17 @ 10:50:36
URL: http://www.insanedrift.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0