Reklamdamp

2009-07-21 @ 18:19:22
Just nu sitter Jo och får damp på all reklam. Det finns få saker han hatar mer än reklamer som ska befria oss från illaluktande flytningar och racer-bajs, för att inte tala om Jamba-reklam som ska blåsa oss på 40 kr i månaden för att få privilegiet att ha en ekorre på hög på E som sjunger Fairytale.
Personligen så hatar jag reklamen för ett läkemedel som ska hjälpa superbra mot munsår, men i reklamen framgår det inte att tuben är pytte-liten och kostar 100 spänn!

Det finns även vilseledande reklamer som vill att vi ska skämmas för att vi inte gör allt själva!
Ett företag som har färdiga bakverk, jag har inte smakat probukterna men jag har förtroende för företaget så jag skulle tro att det är gott, det jag inte förstår är varför ska vi lura våra gäster att vi har slavat och bakat skiten själva?
vad hände med uttrycket: det är ju tanken som räknas? 
Der kanske är dags att mynta ett nytt: Det smakar skit men jag har bakat den själv!
 
Dagens samhälle förespråkar ju uppenbarligen halvfabrikat eftersom det serveras på nästan varenda förskola och vårdhem i landet.
Budskapet är alltså att vi ska göra så lite som möjligt själva men inte stå för det?
När vi inte enns kan erbjuda våra växanade dagis-barn eller sjukliga gammla god och nyttig hemlagad mat, vad ska då vi vara om 10 år?
Svar: vi kommer att sitta i våra hem till bredden fyllda av skitsnack från tv!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

FAN VAD DU ÄR KUNG GUMMAN! Du har världens bästa blogg och du sätter alltid huvudet på spiken!!:D

2009-07-21 @ 19:17:52
Postat av: Lisa

Tack så mycket!!! nu blev jag en dm längre! skriv gärna namn nästa gång så jag vet var jag ska skicka blommorna ;P

2009-07-21 @ 19:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0