Fönster

2009-07-26 @ 23:54:57
Jag har nog alltid haft en grej för fönster, hemma i mitt första rum hos mamma och pappa brukade ligga och titta ut på månen när jag inte kunnde sova, det är svårt att föreställa sig månen där om man inte har sett den. Det är kålsvart ute och helt målnfri himmel och en stor gul måne aldeles utanför fönstret.

I mitt andra rum brukade jag tjyvröka lite utanför fönstret på garagetaket och en gång såg jag en storm på håll som var kanonfin! det var en klunga med moln på kanske 3 kilometers håll som åskade som fan.
 
Här i solna brukar jag sitta i köket och titta ut på alla andra fönster, på alla som sitter uppe på nätterna och tittar på tv (då blinkar det blått) och på folk som går och släcker lampor och borstar sina tänder samtidigt, dom ser ofta lyckliga och kära ut och man kan inte hjälpa att tänka om dom verkligen är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0