Åsele del 4 (Lördag)

2009-07-21 @ 13:58:14
Marknaden var avklarad utan någon repris på fredagens bravader och Jag och Hanna-banan var på väg mot Camp katalog, Då plötsligt råkade vi på en, vad vi väljer att kalla för, Mansbuffe! En hel gräs-plätt med pojkar och man kunde välja lite av varje! vi kom på en hel rad med mat-relaterade smeknamn på män i grupp men det får bli vid ett senare inlägg.

När vi nått vårat mål påbörjades så klart drickandet och en skön snubbe kom fram och undrade om någon var bil-intreserad, jag kännde på något vis att jag var tvungen att svara ja och framför mig fick jag en bild på en Engelsk Ford och jag svarade så klart:
-Jasså du kör engelsk bil.
Kille blev så till sig att han höll på att laxera samtidigt som han pimplade flitigt ur sin Junsele kvarting (en 5 liters dunk) och senare fick jag reda på att jag tydligen återupprättat hans tro på det kvinnliga könet.

När festen var i gång var det dags för lekarna och vi fick lära oss en lek som hette skrubb-leken och den går till så här:
Två personer dricker varsin 7a vodka och den ena går in i skrubben och den andra gissar vem som är inne i skrubben, för att krydda leken lite kan man byta efter en stund. 
Leken går även att leka ensam och då dricker man båda 7orna ensam och gissar om man är i eller utanför skrubben.
Jag har inte provat skrubbleken men om någon provar så lämna gärna en recention här på Bloggen.

Efter en glad stund tillsamans med alla i campet var det på tiden att mingla lite och jag och Hanna-banan gav oss ut för att vara sociala. Vi hittade fram till en trevlig kille vid en eld och jag slog mig ned och började tala tatueringar och liknande, brevid mig satt Hanna-banan och så småningom satte sig en väldigt packad och illa-luktande kille som började tafsa på henne. Till slut satt hon nästan i mitt knä och jag tänkte att jag måste ju hjälpa henne så jag tittade på honom och tog bort hans hand från hennes ben och sa artigt men bestämt:
- Jag känner mig inte helt bekväm med att du tar på min flickvän!
Hanna-banan spann vidare på temat och sa:
-Ja vi har ju hållit ihop ett tag nu.
Ärligt talat så trodde jag inte att det skulle funka men det gick jättebra så vi var nöjda.

Innan läggdags tyckte vi att det var på sin plats för en varmkorv och i kön passade vi på att sjunga en liten sång, samma melodi som Åselesången fast man sjunger korv med bröööö i stället, om någon vet vad melodin är till för sång från början så skriv gärna. sången var i vilket fall som hälst mycket uppskaddad av peronalen så det gör vi om nästa år och då kanske vakterna inte fegar ur när vi bjuder upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0