Åsele del 2 (Torsdag)

2009-07-20 @ 21:18:41
På Torsdagen vaknade alla förväntansfulla som oskulder på ett swingersparty och när vi satt vid frukostbordet och försökte lösa problemet med hur vi skulle kyla ölen kom Berga med en komentar som bara stank 08:
 -Men finns det inget McDonalds på vägen till Åsele, så vi kan hämta is? Denna komentar är hysteriskt rolig eftersom det inte finns en enda Donken mellan Härnösand och umeå.
När frukosten var avklarad bar det av till sollefteå centrum för ett besök på systembolaget, där brände vi alldeles för mycket pengar och efter det blev det in på Ica där groggvirke och Scrat-Pez följde med hem.

När vi efter mycket om och men väl lämnat den depremerande by-hålan sollefteå kom vi äntligen iväg till Åsele, Jag i Melkers pappas riskokare och Hanna-banan i min pappas Pontiac.
Som vanligt så fick vi köra om 1000 st husvagnar men sen var vi äntligen framme och kunde börja sätta upp partytältet och den nystulna GB-gubben.
Förberedelsarna va i full gång och plötsligt kommer en kille och vill ha en intervju till västerbottensnytt och självklart ställer man ju upp, tyvärr så tror jag inte det kom med på nyheterna.

Efter att ha svalt en par öl och lockat hela kampingen till vårat camp så kom vakterna och frågade var vi hade fått GB-gubben ifrån när vi inte ville svara frågade han om han skulle ringa en polis och fråga om det fattades en tittade nervöst på varandra och jag svarade:
- Javisst kan du få ta den men jag tror inte att den kommer att hitta hem.
Då kunde han inte hålla sig längre och det visade sig att han bara drev med oss.
När vi hade ölat ett bra tag slutade det med att bland annat Hanna-banan satt och diskuterade invandrarpolitik med en 17-årign liten pojkspoling och jag själv satt och lärde mig mer om rensköttsel från en lapp som hette Jonte, när alla var trötta och nöjda gick vi och la oss och Hanna-banan gick och satte på 17-åringen i tältet brevid mitt, det är ju tur att man kan blunda och tänka på annat.




Så här såg lite av vår packning ut.

Kommentarer
Postat av: Johan

Cricke :D hahah han är min hjälte ! :)

2009-07-27 @ 12:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0