Hospitering

2009-08-30 @ 17:49:02
Nu har jag gjort hospitering i en vecka det har varit grymt som fan!
dessutom ser man cool ut i scrubs!
Jag tänkte tillåta mig själv att vara lite lat,jag har nyss suttit och skrivit en dagbok över hela hospiteringsveckan så jag klistarar bara in lite av det här så ni kan få ett hum om hur det går till:

Måndag
Jag och min klasskompis letade rätt på sterilcentralen som låg undangömd i Karolinskasjukhuseta källare och när vi kom dit fick vi kläder, varsitt skåp och en mössa för håret.
Efter det tvättade vi och spritade händerna (så klart) vi gick en rundtur och sedan fick vi vara i disken den dagen.  I disken sköljs allting  och dit kommer alla instrument i en "smutsig" hiss eller så kommer vaktmästaren dit med vagnar fulla med instrument.
Där har man plastförkläde, handskar och ofta skyddsglasögon eftersom man hanterar en massa giftiga ämnen och för att skydda sig från blod.
Vi fick tvätta bort blod och silikon som satt fast på instrument som dom hade använt till en plastikopration på någon blond stureplans-tjej. (det sista skrev jag inte i raporten till min lärare)


Kommentarer
Postat av: Melker

vakert lisa. KS nya TODD

2009-09-01 @ 09:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0